Ara publico a Mossegalapoma.cat

Ep!
A partir d'ara escriuré les meves entrades de blog en català a Mossegalapoma.cat, i continuaré escrivint en castella a Orangoodling.

jueves, marzo 29, 2007

Nova versió del NWiki per a Moodle 1.7 i plans del DFwikiteam


Després de dos mesos el DFwikiteam publiquem una nova versió del Moodle NWiki. De momento no incorporem massa noves funcionalitats llevat del nou parser amb format mediawiki (el de wikipedia) i resoldre alguns bugs que van sortint.
Ben aviat però treure'm unes quantes innovacions que faran les vostres del.licies:
  • Wikibook... si finalment
  • Exportació de documents word i open office directament a wiki i wikibook
  • plantiles wiki
  • Eina d'anàlisi basada en gràfics tipus Timeline per avaluar les wikis dels estudiants...
Algú dona més ? Doncs aviat podrem consultar offline els continguts d ela wiki i el fòrum de Moode des d'un telèfon mòbil J2ME .... I tot això abans de vacances... gracies a l'esforç del DFWikiteam i especialment en Jordi Piguillem ( alies el Gran Pigui!!!)

Que cal ? Doncs que feu rebombori i que el Martin Dougiamas no se'ns adormi i ens posi d'una vegada a la Moodle 1.9 en versió alpha encara. Tal com està planificat.

En aquest sentit moodlers tot ajut és poc.

I de cara a tornada de vacances que farem??? doncs farem una distribució standalone de nwiki ( és a dir un wiki sense moodle (bé amb un trosset que ens enduerm) una versió distribuïda del Wiki compatible am l'estandar OKI del MIT (on vam enviar el nostre tecnogeek de guàrdia, en Pablo Casado en tasques relacionades amb el projecte Campus que al capdavall si que gira al voltant de Moodle ) part d'altres coses que deixaré que us expliqui ell.

I les males llengües diuen que un tal Ludo s'enclaustra aquesta setmana santa per acabar la seva tesi i que aquest estiu mentre espera que es compleixin el tramits per poder llegir es posarà a programar sobre Second Life i que el setembre començarà a dirigir projectes de fi de carrera relacionats amb Moodle, Second Life, Dispositius mòbils i.... i el que faci falta.

Qui dona més?
Ludo out
----------------------------------------------------------------------
Més informació als blogs del dfwikiteam:
DFwikiteam Blogs

viernes, marzo 23, 2007

Second Life, Web 3.0 i educació en el metavers

No ho acostumo a fer, però voldria referir-vos al meu blog en castellà on he escrit una serie d'articles sobre Second Life, la Web 3.0 i l'us del Metavers com a espai educatiu... resultat d'unes quantes hores de recerca i reflexió.
Espero que us interessi i perdoneu per l'autospam.

miércoles, marzo 21, 2007

Que maco és ser estimat!

Aquest matí he repassat els informes que fa el google analytics sobre l'activitat d'aquest blog.
Realment anima a escriure posts regularment el saber que hi ha gent que s'ho llegeix. La quantitat industrial de text que poso esta causant que google m'estimi força i m'envii una bona quantitat de visites i les imatges que acostumo a posar per il·lustrar cada post fa que el el motor de cerca d'imatges també ens porti alguns visitants.
Avui he descobert que una part de les visites que ens venen arriben del blog del club Omnia CIJBellvitge que ha posat aquest blog a la llista de blogs més estimats.
Gracies!
He intentat esbrinar qui hi ha al darrere però no me n'he sortit (encara!) però d'entrada volia retornar el favor i posar un enllaç cap allà.
Curiosejant entre les entrades he vist dues altres webs estimades que parlen de tecnologia i discapacitació i educació. Posaré els enllaços aqui per aquells a qui us interessi, incloent els meus estudiants que n'han de fer un treball al respecte.
Ludo out

martes, marzo 13, 2007

Editant pàgines Wiki ... un video educatiu by Paco Riviere

En Paco Riviere és el Gurú català del TiddlyWiki. Ell s'ha encarregat de la traducció i s'encarrega de promocionar l'eina i formar usuaris. Aquí us poso un vídeo educatiu que ha preparat en Paco que us explicara com usar Tiddlywiki ... Que ho disfruteu:
Anteriors missatges sobre Tiddlywiki
http://galindaines.blogspot.com/search/label/TiddlyWiki


miércoles, marzo 07, 2007

El wiki un camino para el trabajo colaborativo en el aula....

Buenas,
hace un añito publiqué en la revista Espiral Bits N6 un articulo sobre el wiki y su uso en educación. Recupero el texto por si os interesa.
El wiki un camino hacia el trabajo colaborativo en el aula. By Ludo
Ludo
image002

martes, marzo 06, 2007

Codi deonotògic per l'ensenyament de programari lliure


Els responsables del Màster en Enginyeria del Programari Lliure de la universitat de Lleida, han creat Codi Deontològic per regir-se.
Un codi deontològic s'estableix com el conjunt de principis i regles ètiques que inspiren i guien la conducta d'un professional.
Poeu trobar el document original a http://www.eup.udl.es/infoacad/master_pl/codi_deontologic.pdf
i us en recomano llegir el preàmbul.

1. Els aspectes socials i positius que han caracteritzat el programari lliure, com són la llibertat a escollir, el criticisme, la col·laboració i la solidaritat, han d'impregnar el caràcter del màster en totes les seves vessants, i han de ser igualment traslladats a l'alumne
2. El docent ha d'informar i conèixer el marc legal en el que ens movem, i en cap cas, incentivar i/o justificar cap mena de pràctica il·legal, particularment en aquells aspectes referents a la còpia, distribució i alteració de propietat intel·lectual.
3. Les dades i els estudis objectius guiaran qualsevol judici de valor que s'emeti sobre la qualitat de les eines, sistemes i/o màquines
4. Tota documentació lliurada o sol·licitada a l'alumne haurà de ser en formats oberts, garantint així la independència de l'aplicació i la llibertat a escollir les eines més adients
5. La docència que empri programari de suport s'impartirà emprant eines de codi obert, de manera que tot treball requerit a l'alumne ha de poder-se realitzar emprant eines i sistemes de codi obert, assegurant que l'alumne disposa allà on sigui de les eines i sistemes necessaris
6. D'igual forma, i d'acord amb el punt anterior, el professorat i el centre vetllaran perquè les instal·lacions informàtiques a disposició de l'alumne disposin de les eines i sistemes de codi obert adients per dur a terme les tasques encomanades
7. Tot material docent elaborat pel professorat del màster i destinat al màster haurà de ser publicat sota les condicions d'una llicència no restrictiva, com per exemple Creative Commons, i així haurà de figurar tant en els propis continguts com en els camps d'informació que el campus digital disposa a tal efecte
8. Els treballs final de carrera que resultin en generació de codi seran lliurats amb una llicència acceptada per la FSF (Free Software Foundation), tal i com contempla la secció IV.2 de la “Normativa sobre la protecció dels resultats de les activitats de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (propietat industrial i intel·lectual) a la Universitat de Lleida”.

Tot i que em congratulo de la idea i m'agrada força el codi, no puc dir que subscribeixi al 100% el codi, en especial el punt 2 que és excessivament políticament correcte. No crec que un codi ètic hagi de sotmetre's a la legalitat, donat que la ètica i les lleis no estan necessàriament de la mateixa part. Les lleis s'han de poder analitzar estudiar, debatre, interpretar i posar en dubte la seva adequació ètica. I en dir : " i en cap cas, incentivar i/o justificar cap mena de pràctica il·legal, particularment en aquells aspectes referents a la còpia, distribució i alteració de propietat intel·lectual." estem fent un "pre-emptive strike" a qualsevol debat relatiu aquesta temàtica.... Quan s'aprovin les lleis sobre patents de programari tampoc podrem escriure programes que les infringeixin?

Saludo i felicito la iniciativa, alhora que lamento la manca de coratge

Ludo out