Ara publico a Mossegalapoma.cat

Ep!
A partir d'ara escriuré les meves entrades de blog en català a Mossegalapoma.cat, i continuaré escrivint en castella a Orangoodling.

domingo, mayo 27, 2007

Nova Catedra de Gestió de la Innovació i Disseny Sostenible en Automoció,

Mira aquesta noticia m'agrada prou com per copiarla sencera de la Web de la UPC. Suposo que el bon amic Miquel Barceló (comissionat pel desenvolupament Sostenible de la UPC té quelcom a veure.) va que la copio sencera:

El conveni se signa avui divendres, 25 de maig, a les 16.45 hores a la Sala de Juntes de la Politècnica (C/ Jordi Girona, 31. Barcelona), en un acte al qual assistirà el conseller del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet; el rector de la Universitat, Antoni Giró; el president del comitè executiu de SEAT SA, Erich Schmitt, i el director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona, Ferran Puerta.

25/05/2007


L’empresa SEAT impulsa amb la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) la Càtedra SEAT de Gestió de la Innovació i Disseny Sostenible en Automoció, un vincle entre els agents implicats en la generació i difusió del coneixement en l’àmbit de l’R+D orientada a l’automoció. L’objectiu d’aquest nou centre és optimitzar, potenciar i dinamitzar els recursos disponibles i crear un fòrum tecnològic, d’alt valor afegit, que impulsi la innovació tecnològica i la competitivitat de la indústria catalana d’aquest sector. La Càtedra impulsarà iniciatives relacionades amb la innovació, el disseny i la sostenibilitat, dins el sector de l’automoció, tant en R+D+I com en formació, divulgació i comunicació.

En aquest marc, SEAT impulsa la creació d’una Càtedra d’automoció a la UPC, promoguda pel Centre Tècnic de SEAT (CTS) i dirigida a la formació de professionals altament qualificats i especialitzats en tecnologia de l’automòbil, cobrint així un dèficit actualment existent en aquest sector del mercat laboral.

La Càtedra SEAT-UPC, que tindrà la seu a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona, estarà dirigida per la doctora Margarita González Benítez. Entre les activitats que desenvoluparà, destaquen les següents:
•Interlocució de les relacions UPC-SEAT en temes de docència i recerca
•Creació de grups de recerca per a projectes nacionals i internacionals i establir acords i convenis de col·laboració.
•Foment de les relacions amb altres universitats.
•Participació en la sol·licitud de fons europeus per a R+D+I.
•Impuls a la creació d’un Màster Europeu en disseny amb reconeixement de Màster oficial.
•Establiment de programes d’acollida per a estudiantat en pràctiques, projectes de final de carrera i tesis doctorals.
•Organització d’una jornada anual de treball en temes d’innovació en disseny de vehicles i components.
•Promoció d’activitats de formació per a la indústria de components.
•Participació en la implantació d’un Portal Industrial.

Amb la nova Càtedra SEAT de Gestió de la Innovació i Disseny Sostenible en Automoció, la Universitat Politècnica de Catalunya disposa ja de 22 aules i càtedres d’empresa. L’objectiu d’aquestes unitats d’R+D+I és concretar la creixent relació que manté la institució amb el món empresarial, col·laborar i impulsar amb decisió la transferència del coneixement.



viernes, mayo 25, 2007

Ignorare els estàndars elearning.... i que ample que em quedo

Després de rumiar-ho molt he arribat a una decisió per a la meva tesi: Passar olímpicament dels estàndards elearning... passo de SCORM, de IMS, de LAMS i especialment de OKI (encara que l'he d'implementar). A mig escriure tinc la justificació, i a mode de provocació ( per si no us n'heu adonat m'encanta provocar per generar debat i aixi aprendre jo alguna cosa pel cami, i perquè em va la marxa) aquí us poso una mica del que he escrit.

Una decisió de treball

Durant molts mesos en la planificació d’aquest treball ha estat pendent la tasca de realitzar un ampli estudi dels estàndards del e-learning. Finalment s’ha pres la decisió de no incloure aquest estudi. Aquest treball està guiat per identificar el potencial que la forma de treball del FLOSS i la cultura Open Source poden aportar a les tecnologies de l’aprenentatge i la comunicació (TAC). Malgrat que els hackers que desenvolupen FLOSS, acostumen a respectar molt els estàndards de programació i els formats d’interoperatibilitat, després de treballar uns anys en el sector he arribat a la conclusió que la col·lecció d’estàndards específics del e-learning son quelcom a ignorar en aquest treball.

Els estàndards e-learning estan essent definits TOP-DOWN, en processos on es prenen decisions que determinen la forma en que s’ha de produir la educació, on es dissenyen eines, formats i processos que els autors, formadors i estudiants hauran d’emprar sense comprendre del tot el perquè de com han estat dissenyats.

Els processos educatius que proposa aquest treball que s’apliquin usen els formats genèrics de les TIC, no específics de la educació, on autors, professors, tutors i estudiants tinguin a l’abast les mateixes eines TIC per a accedir i compartir coneixement que les que farien servir per treballar normalment. Aquest tipus de TIC aplicada a l’educació, com l’autèntic FLOSS, es construeix BOTTOM-UP [Oreilly, 2007] i sols te en compte els estàndards quan s’han de comunicar amb altres sistemes.

Alguns autors com Jordi Vivancos en la seva ponencia “Estandars oberts i llicencies lliures: un nou paradigma en la creació i la utilització de continguts educatius”[Vivancos, 2005] son més optimistes en quant al paper dels estàndards en l’aplicació de les TIC a les TAC [Vivancos, 2007]. Però la meva opinió és que els estàndards educatius tal com s’estan plantejant plantejen barreres d’accés a la creació i a la difusió dels continguts, tant en la complexitat innecessària d’alguns models com en les formes de distribució. Per exemple un objecte SCORM es distribueix “compilat”, sense la possibilitat d’editar-lo i modificar-lo, reproduint innecessàriament el model de distribució de programari privatiu.

Per tant en aquest treball no tractarem els estandars elearning en més profunditat i deixarem bibliografía de referència per al lector interessat...
Ale, Ludo out.

martes, mayo 22, 2007

Wikis, Viquipedia educació.... iniciatives interessants

En Jordi Vivancos ens anuncia al seu Blog la "Marató Viquipèdia, una iniciativa del Departament d'Educació per celebrar el Dia Mundial d'Internet i que s'estendrà fins a finals del 2007. Els objectius de la proposta es resumeixen en:
  • Donar a conèixer la Viquipèdia com una obra de consulta de creació col·lectiva
  • Promoure la participació de la comunitat educativa creant o millorant articles
  • Ampliar la presència del català a la xarxa (es proposa la fita d'assolir 100.000 articles abans d'acabar l'any 2007)"
A més a més en Jordi ens explica molt didàcticament què és un wiki, viquipedia i altres dades d'interés. Visiteu el seu blog.
Ludo out

Articles relacionats
carnet de competencias tic
el wiki un camino para el trabajo colaborativo
Es ben facil contribuir a viquipedia

martes, mayo 15, 2007

Jornades Reutilitza a la UPC... Ludo & Blo live

El proper dijous 17 de Maig de 2007 a l'aula Master de la UPC (planta baixa edifici A3 al costat de la CUP - UPC ) tindrà lloc la segona jornada de les Jornades Reutilitza dedicades a les TIC i el desenvolupament sostenible. Veieu el programa.
El meu amic, ex-professor, company, director de tesi doctoral, editor de ciència ficció , i comissionat per la sostenibilitat de la UPC en Miquel Barceló i Garcia xerrarà sobre sostenibilitat a la UPC i una mica després jo mateix parlaré una mica de desenvolupament sostenible , educació, programari lliure, Moodle i potser wikis... ja veurem.
Us hi espero
Ludo
reutilitza

lunes, mayo 07, 2007

La festafib 2007...

Des de fa molts anys la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) celebra el primer divendres de Maig la FestaFIB. Aquesta festa organitzada per els propis estudiants i amb una participació entusiasta per part de professors i altre personal de la Facultat.

L'activitat estrella de la Festafib és el gran dinar a l'aire lliure que es fa al mateix campus on els diferents grups de companys i amics s'organitzen per fer paelles ( el clàssic de la festa) carns a la brasa i elaborar pocions alquímiques amb un alt contingut alcoholic (com caipirinya, mojitos o menys glamuroses sangries amb vi de tetrabrik).

IMG_2637

Estudiants, professors i altre personal passeja pel campus i s'establen converses (sovint influïdes per l'esperit de vi) en un context parell on el grau no compta.

Es fan moltes altres activitats (correvins, caraokes, concursos de futbolí, futbolí humà... ) tot organitzat pels alumnes de la DAFIB (Delegació d'alumnes) i la revista de la facultat: l'Oasi
I es que si un estudiant passa per la universitat i sols ha anat a classe, malgrat que hagi tret matricules d'honor no ha entès res. Participar en organitzar coses com la festafib, el forum fib o els actes del 30 aniversari de la facultat ensenyen coses que els professors no podem transmetre a classe.
IMG_2607

Els nois del DFWikiteam van dissenyar i encarregar-se d'estampar unes samarretes per a la ocasió, cosa que a mi m'ha emocionat de veure com aquesta colla de bretols han desenvolupat un sentit de comunitat mentre fan el projecte d efi de carrera o compleixen condemna com a becaris d'en Ludo. Sou molt grans nois!!!!
IMG_2618

I per la nit es van organitzar concerts (que els tècnics de so es van escarrassar per desmerèixer) ... en el concert, com no? vam actuar els Goblin City, tot i que ens vam endur un gust agredolç de boca per el tema comentat del so.

Recordeu, si esteu estudiant a la universitat no deixeu perdre-us la oportunitat de participar en les associacions d'estudiants i activitats "no acadèmiques" ...

Ludo out